Värre än vanligt…

Dagens möbelköp

sekretar

Ibland har man tur. Jag fick köpa den här sekretären billigt av en ”som bara ville bli av med den”. Transport hem fick jag också – allt jag behövde göra var att bära från bilen och betala. Sådana affärer borde jag göra oftare. 🙂 Jag skulle tippa på att den är från fyrtiotalet, men modellen tillverkades säkert under flera år. En snarlik fanns under några år i mitt föräldrahem, men den var mahognyfanerad. Jag vågar nästan gissa på att de kom från samma fabrik.

Annars är sekretärer tydligen inget som står högt i kurs just nu. För mig som har en enastående förmåga att låta mina intressen bre ut sig är det både en utrymmesbesparande och praktisk lösning. Eftersom jag endast har sol några timmar på förmiddagen, är det bra med en möbel i björk. Den stjäl inte lika mycket ljus som en mörk möbel gör.

Trist smak – jag? Ja, förmodligen men ändamålet helgar medlen. Den dag jag tröttnar på den kan jag säkert sälja den vidare. Jag har ett rymligt samvete. 🙂

6 svar

  1. Den är ju jättefin! Grattis till ett bra köp!

    11 februari 2009 kl. 22:26

  2. Staffan H

    Libby: Tackar så mycket!

    11 februari 2009 kl. 23:08

  3. Skogsnuvan

    Inte alls. Praktisk och fin möbel. Jag har en liknande men den är mycket större men björk är ett vackert träslag som så småningom blir honungsfärgat. Alla små lådor där man förhoppningsvis kan hålla ordning är ju jättebra. Bra köp tycker jag!

    12 februari 2009 kl. 08:23

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag är mycket nöjd med sekretären och har börjat plocka in saker i den och åldrat björkträ är, precis som du säger, riktigt vackert.

    12 februari 2009 kl. 10:49

  5. Nämen den var väl inte trist! Jättefin ju.

    14 februari 2009 kl. 14:34

  6. Staffan H

    Christina: Jag gillar den också, men sådana möbler är tydligen allt annat än inne nu. Å andra sidan vill jag inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om det. Viktigast är ju att det ser snyggt ut och funkar bra tycker jag. 😉

    14 februari 2009 kl. 15:49

Kommentera

