Värre än vanligt…

Hallå! Är det någon där?

undrande-and

Man ska inte begå felet att förmänskliga djur, men det finns tillfällen när det ligger nära till hands. Det här var ett sådant.

Det var visserligen kallt ute idag, men solstrålarna värmde skönt och ljuset börjar återvända. Skillnaden var direkt märkbar. Folk promenerade, pratade och skrattade. Änderna och andra fåglar sam i Strömmens vatten och tog sig understundom en promenad på Skeppsbron de också.

angantyr

Årets första sightseeingtur per båt såg jag också. ANGANTYR går tydligen på den traden numera. Jag borde kanske tillägga att jag inte bara såg dem. Jag hörde också guidens röst eka ut ur högtalarna. Turister finns det året om i staden, men idag satt de inte på hotellrummen och kurade mellan olika inomhusaktiviteter – idag var även de ute och rörde sig i stan.

slottsfasad

Slottets ena fasad ska tydligen repareras på något sätt, för man har spänt upp någon form av nät över ytterväggarna. Detta gjorde att fasaden såg ut som vore den någon form av kuliss. Klart intressant effekt!

skargardsbatar

Nedanför Grand Hôtel ligger skärgårdsbåtarna och väntar på turister och sommargäster. Snart är säsongen inne på allvar.

fjader

Jag började inlägget med en bild på några av våra bevingade och befjädrade vänner. De har fått sin fjäderdräkt i present av naturen. På bilden ovan har någon alldeles uppenbarligen kört med lånta fjädrar och då går det som det går (ledsen, men jag kunde inte motstå den). 😀

Kommentera

