Värre än vanligt…

Paus på jobbet

Kollega 1

Kollega 1

Idag fick kameran följa med till jobbet. Jag hade några timmars reserv innan jag skulle köra tåg och naturligtvis tog jag vara på tillfället att ta några bilder. Att dokumentera skönlitterärt intresserade kollegors sysselsättning under raster och pauser kändes som ett passande tema för dagen.

Kollega 2

Kollega 2

Det finns fler sysselsättningar att dokumentera och jag jobbar ju heltid och tillbringar därför många veckotimmar där. Någon gång i framtiden kanske livet utanför tågen blivit någorlunda dokumenterad, eller så får jag ett annat infall. Med mig kan man aldrig så noga veta.

4 svar

  1. Oj då duktiga killar. Läster böcker istället för porrtidningar på matrasten. Jag har aldrig sett mina killar med en bok i handen men mycket annat!

    20 februari 2009 kl. 08:26

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Jo, jag jobbar bland människor av alla slag och med en mängd olika intressen.

    20 februari 2009 kl. 11:21

  3. Maria

    Jag får en ny kollega snart och han har jobbat där du jobbar och på saltis. Välkommet tillskott för oss som är tunnelbane och spårvagnsskadade 🙂

    20 februari 2009 kl. 21:04

  4. Staffan H

    Maria: Bra att du får en kollega som känner till kontaktledningsbanorna. Tunnelbanedominansen är till för att brytas. 😉

    20 februari 2009 kl. 23:04

Kommentera

