Värre än vanligt…

Titta in istället!

grand

På alla de fotopromenader jag gjort i Gamla stan har jag ibland lekt tittut, det vill säga tittat ut från någon av dess gränder mot den moderna staden. Igår kom jag på tanken att vända på steken genom att stå i nutiden och fotografera in i Gamla stans miljö. Jag tyckte resultatet blev ok.

grand-2

Det är också där svårigheten ofta ligger, inte bara med foto utan med mycket annat i livet. Man upprepar samma mönster och samma beteende gång efter annan utan att närmare reflektera över det. Inte undra på att det blir tråkigt ibland. Att bryta sådant behöver inte innebära en smärre revolution. Ibland räcker det med att välja andra sidan av gatan och genast blev det lite mer omväxling. Det är enkla och självklara är ofta det svåraste.

4 svar

  1. Jäklars, så fina bilder! Alltid en fröjd att kika in här.

    21 februari 2009 kl. 17:48

  2. Staffan H

    Lilla B: Man tackar och bockar. 🙂 *rodnar*

    21 februari 2009 kl. 21:23

  3. skogsnuvan

    Nu var du klok och visst är det så. Speciellt på morgonen då är man ju som en robot och om något går snett så blir man alldeles förvirrad. Sån är jag i alla fall. Gamla stan är fin men på något vis lite skrämmande. Känns som om allt gammalt ruvar över den delen av stan.

    22 februari 2009 kl. 08:15

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Tidiga mornar ska man absolut inte ändra några rutiner, åtminstone inte för mig. Det tar sin tid innan jag vaknar till liv. Att behöva gå upp tidigt borde i lag förbjudas! 😀

    22 februari 2009 kl. 15:05

Kommentera

