Värre än vanligt…

Inte riktigt än

gronan

Gröna Lunds nöjesfält sover fortfarande sin vintersömn. Våren må börja anas i luften, men än är det inte dags. Någon gång mot slutet av april brukar det vara dags att slå upp portarna. Själva anläggningen ser bara konstig ut i när den fotograferas på avstånd i vinteride. Den är som gjord för att kontrastera mot grönskande träd, sköna dagar och ljumma kvällar där eventuella tomrum fylls ut med glädje och förväntan. Först då tror jag att den kommer till sin rätt!

4 svar

  1. Ja du har rätt. Det ser mest ut som en hög skrot och på sommaren så är det ju rätt fint med allt som plingar och snurrar och lyser. Det är det jag sagt. Allt och alla klär i grönt. Jag längtar efter grönt!

    5 mars 2009 kl. 08:09

  2. Men jag gillar att kolla på grejor vid fel säsong! Det är något med övergivenheten. Kolla det här inlägget få du se http://mirasmirakel.blogspot.com/2009/01/melankoli.html

    Och visst blev det bättre när jag nu gjort bilderna större? Jag hade någon tanke om att eftersom jag lägger in så många bilder, så ska folk inte behöva scrolla så mycket… Men…

    5 mars 2009 kl. 09:01

  3. Staffan, har du testat att fota på Grönan kvällstid, när den är öppen? Med lååånga exponeringstider förstås.
    Jag, och Janne, släpade in stativ och allt för något år sedan och hade väldigt kul. Slänggungan fick jag till en väldigt trevlig bild på, fast där frös jag rörelsen. Men det är så mycket som lyser och snurrar/rör sig så man har mycket att välja på.

    5 mars 2009 kl. 17:44

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: ”Allt och alla klär i grönt” – det var kloka ord!

    Mira: Normalt har jag inget emot att titta på grejor vid fel säsong heller, men jag tycker stängda nöjesfält känns så fel. Förmodligen förknippar jag dem så starkt med liv och rörelse att vinteride känns alldeles galet.

    Det blev mycket bättre med större bilder och de kommer mer till sin rätt.

    Sonja: Enda försöket var i somras när jag skulle ta Djurgårdsfärjan över till Slussen. Inte det mest idealiska stället att fota från, men det var en intressant erfarenhet. Kan tänka mig att ni hade kul där och det finns gott om möjligheter. Borde nog testa…

    6 mars 2009 kl. 00:18

Kommentera

