Värre än vanligt…

En annorlunda utmaning: Var med och fira Portens dag!

portutmaning

Vi är några bloggare som bestämt oss för att göra en lite annorlunda utmaning än de som vanligen cirkulerar i bloggvärlden. Vi tänker fotografera portar av alla de slag. Häng på du också!

Lördagen den 14 mars lägger vi ut resultaten på våra bloggar och länkar till varandra. Mitt portinlägg kommer att uppdateras undan för undan med länkar till alla de portinlägg som anmäler sig i en kommentar här på min blogg.

Regler: Du ska inte berätta sju egenheter om dina portar, ej heller ska du berätta när du senast gick in eller ut genom den eller vad du ätit innan. Allt du behöver göra är att fotografera den/de port/portar du tycker om. Bildtexter etc skriver du precis som du vill om du vill.

Det här inlägget kommer att ligga överst på min blogg fram till den 14 mars. Nya inlägg hittar du därför under detta.

14 svar

  1. Vad kul det ska bli!!!!!

    7 mars 2009 kl. 11:09

  2. Staffan H

    Ja det ska det! 😀

    7 mars 2009 kl. 12:59

  3. skogsnuvan

    Ja du att hitta några portar här hos mig är svårt. Det skulle i så fall vara porten till trollens berg men det är lite svårt att ta sig dit eftersom det är så mycket snö. Få se om jag kan snöra på mig snöskorna och klampa dit.

    7 mars 2009 kl. 15:59

  4. Peter

    Kul och annorlunda utmaning! Jag hänger gärna på. Får man visa bilder på portar tagna utomlands också?

    7 mars 2009 kl. 19:35

  5. Staffan H

    Skogsnuvan: Det låter som en mycket spännande port, men är det snöhinder i vägen så…

    Peter: Kul! Visst får utländska portar vara med; port som port. 🙂

    7 mars 2009 kl. 21:11

  6. Peter

    Staffan: Låter bra. Och man får alltså dra till med ett helt galleri med portar då, inte bara en? 🙂

    8 mars 2009 kl. 21:28

  7. Maria

    Vilka andra är med i portbloggeriet då?

    8 mars 2009 kl. 21:43

  8. Maria

    NU läste jag ordentligt. Finns det andra portregler Får porten vara till vad som helst?

    8 mars 2009 kl. 21:44

  9. Staffan H

    Peter: Först sade vi runt sju, men några har redan kommit på att de kanske vill ha fler med, så ta med så många du vill.

    Maria: Vi begränsar oss inte till enbart ytterdörrar, så det är ”port som port” som gäller.

    8 mars 2009 kl. 23:17

  10. Peter

    Ok Staffan. En sista fråga bara. Måste alla bilder ligga i samma inlägg eller går det bra att dela upp dom? Och går det bra att posta bilder redan nu? 🙂

    9 mars 2009 kl. 18:14

  11. Peter

    Äsch glöm sista frågan. Jag läser inte heller ordentligt 🙂

    9 mars 2009 kl. 21:04

  12. Staffan H

    Peter: Ok, jag har inte sett nåt’! 😉

    9 mars 2009 kl. 23:49

  13. tusse

    Jag har noterat ditt upprop och har tagit ett par bilder av en ganska speciell port i dag.

    11 mars 2009 kl. 13:13

  14. Staffan H

    Tusse: Då får vi se den på lördag. Det ska bli spännande! 🙂

    11 mars 2009 kl. 19:18

Kommentera

