Värre än vanligt…

Skönheten lyser med sin frånvaro

ahlens

Skyltfönster modell akvarium på Åhléns i city en söndagskväll. Varuhuset är stängt och öde. Få är ute på stan. Imorgon är det måndag. Då är det full fart igen, men innan dess ska staden sjunga sin vaggvisa med en ton som är midnattsblå. Sedan ska staden sova gott med några få undantag.

7 svar

  1. Oj så poetiskt skrivet.

    16 mars 2009 kl. 08:31

  2. Barbro

    Jo, skön är ej bilden men bra att du ser det för då uppskattar du kanhända det alldagligt sköna.

    Vardagen, avskalad på allt det vackra och vad som är vackert är en definitionsfråga, kan göra underverk i bildseendet.

    16 mars 2009 kl. 10:25

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag när och om jag vill… 😀

    Barbro: Nej inte ser det särskilt vackert eller mänskligt ut på bilden.

    Det vardagliga och alldagliga är grovt underskattat. Det man har alldeles inpå sig, tar man så lätt för givet…

    16 mars 2009 kl. 23:26

  4. Barbro

    jo, tänkte på efter jag hade skrivit kommentaren att du fotograferar ju det alldagligt sköna.

    ps. får du någon ordning på Gimp?

    17 mars 2009 kl. 09:29

  5. Staffan H

    Barbro: Jag försöker åtminstone… 🙂

    Beträffande Gimp så tar jag tid på mig. Det får bli en omgång då och en omgång då. Jag brukar alltid ta god tid på mig när det gäller saker som nya kameror etc.

    17 mars 2009 kl. 09:53

  6. Barbro

    det där med att ta god tid på sig. Efter drygt 1 år började jag ratta med nikond50 tekniska förträffligheter. 🙂

    17 mars 2009 kl. 16:48

  7. Staffan H

    Barbro: Låter nästan som jag. Jag blev tvungen att ge mig in på min Canons finesser efter drygt ett halvår. Annars hade jag nog inte vetat mycket mer om den idag än jag gjorde då. 😀

    17 mars 2009 kl. 17:34

Kommentera

