Värre än vanligt…

På konferens

sjoallen

Ursäkta att jag varit lite frånvarande, men jag var på konferens på Häringe slott. Då blir det inte tillfälle att blogga. Några bilder lyckades jag ta på morgonen innan det var dags att börja dagens program. Så lång promenad blev det inte heller, för jag hör till de morgontröttas skara och stannar hellre kvar i sängen. Under konferenser blir det mycket stillasittande och mycket ätande av god mat, så dag två fick bli en kompromiss. Med kompromiss avses upp i hygglig tid, fixa till sig, käka frukost och sedan en kortare promenad.

Vädret var visserligen vackert, men ack så kalla vindar blåste friska över omgivningarna. Några av vyerna hann jag fotografera, men själva slottet får jag fotografera vid annat tillfälle. Jag varken hann se eller känna efter och då skulle resultatet bli därefter.

Häringe slott har en lång historia, men är väl mest känt från de år det ägdes av industrimagnaten Axel Wenner-Gren och hans maka Marguerite. De hade visserligen hem lite här och var i världen, men brukade bebo Häringe under en period sommartid. Slottet ägs visserligen av en familj, men drivs som hotell- och konferensanläggning.

Bilden ovan visar den vackra allén ner till sjön. Jag ska lägga ut fler bilder imorgon.

7 svar

  1. Sug i den bilden, Staffan! Välkommen till slottssamlarnas skara… 🙂

    20 mars 2009 kl. 08:19

  2. Staffan H

    Mira: Tack – tänk vad många olika motiv man kan samla på! 🙂

    20 mars 2009 kl. 10:45

  3. Mmm. Samlar på speglingar också. Vad samlar du på mera?

    20 mars 2009 kl. 14:23

  4. skogsnuvan

    Alleer är vackert och tänk när den har blivit grön och man går under ett härligt grönt tak där vinden viskar i trädkronorna. Ät och må gott och ha en jättefin helg

    20 mars 2009 kl. 15:28

  5. Staffan H

    Mira: Motiv med olika vinklar i hör till en av mina laster… 🙂

    Skogsnuvan: Håller med om att de är vackra och varma dagar ger det gröna taket skugga och svalka. Ha en fin helg själv!

    20 mars 2009 kl. 22:33

  6. Maria

    Vilken härlig allé! Den måste vara underbar när det grönskar 🙂

    21 mars 2009 kl. 16:42

  7. Staffan H

    Maria: Jag tror att den snart får lummig, tät grönska.

    21 mars 2009 kl. 19:48

Kommentera

