Värre än vanligt…

Genväg till våren

blomsterstand

I väntan på vår och spirande grönska kan det vara smart att ta genvägen dit via torghandlarens blomsterstånd. Här på Norrmalmstorg var det gott om kunder som insett det kloka i det. Själv inser jag först nu när jag sitter och tittar på bilden att jag borde kosta på mig lite fräscha blommor emellanåt. De gånger jag köpt med en blomsterkvast hem har det genast sett mycket snyggare ut. Visst är jag oftast på jobbet, men jag bor trots allt här och inte där.

4 svar

  1. En stor bukett med tulpaner piggar onekligen upp den gråaste dag. Eftersom jag har några mil till närmaste blomsteraffär blir det inte så ofta. Inte kommer några av mina matfriare med blommor heller. Man är väl för gammal puuu

    27 mars 2009 kl. 15:04

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag är visserligen man, men hit kommer sällan någon med blommor så jag tror att vi kan ta varandra i hand. 🙂

    27 mars 2009 kl. 18:43

  3. Blomsterstånden på just Norrmalmstorg kan jag verkligen sakna, som utflyttad nollåtta.
    De har så fräscha snittblommor, och av alla de sorter!
    Jag minns att jag t o m har köpt vallmo där 🙂

    Jag håller med dig om att hela ens hem ser mycket vackrare ut med lite snittblommor.

    28 mars 2009 kl. 15:27

  4. Staffan H

    Christina: Blommorna såg verkligen fräscha ut, men där är det också god omsättning på dem och en kundkrets som vet hur snygga blommor ser ut.

    28 mars 2009 kl. 16:21

Kommentera

