Värre än vanligt…

Fler varianter på speglingar

spegling-4

Idag bjöd naturen på fler varianter och färgställningar så det var bara att tacksamt ta vara på alla de möjligheter som bjöds. Normalt brukar jag svära så det osar om det när is och smältvatten kommer i min väg, men nu såg jag plötsligt andra möjligheter. Problem betyder inte bara besvär för mig utan också möjligheter. Den insikten kom väl till pass idag.

spegling-5

Poesi är inget jag tänker ägna mig åt att skriva. De gånger jag varit tvungen att försöka har resultatet fått mig att tro att var man inte självmordsbenägen innan, blev man det garanterat av att läsa det jag åstakom. Däremot kan jag ibland uppfatta det många beskriver i dikter och skaldstycken och ibland lyckas jag fånga något av det på bild. Det och prosa känns betydligt bättre som uttryckssätt för mig.

spegling-6

Strandkanten vid Erstavik. Fråga mig inte varför jag tycker så mycket om vatten och att försöka fotografera det. Är det färger, former och uttryck som lockar? För ett år sedan gjorde jag några försöka att fånga vatten på bild. Det snällaste jag kan säga om resultatet jag kom hem med är kattskit!

Skam den som ger sig och konsten att fotografera handlar mest om övning och inte en massa tekniska frågor om pixlar hit och elektronik dit, åtminstone inte när jag är inblandad. Efter träget övande tycker jag det börjar likna något, men ännu finns det behov av att göra fler erfarenheter innan det sitter i ryggmärgen och innan jag har övat upp känslan som talar om för mig hur jag ska göra.

Annars kan man, som sagt, fråga sig varför jag älskar att försöka ta bilder av vatten. Jag är inte mycket för det där med att simma och bada, har aldrig varit det och tänker heller inte bli det. Vid en simtur i en behagligt uppvärmd pool går gränsen.

Kommentera

