Värre än vanligt…

På lekhumör

Stairway to heaven?

Stairway to heaven?

Det var inte så mycket folk ute på stan på annandag påsk, förmodligen beroende på att vädret inte var lika strålande som tidigare. Typiskt att det ska inträffa på min enda lediga dag under påskhelgen. Hursomhelst, jag tog en sväng på stan med kameran och kände mig inspirerad ändå. Då går det som det går. Jag kommer hem med en hemskans massa bilder och känner mig smått berusad trots att jag inte druckit en droppe alkoholhaltig dryck.

Pelare ur annorlunda perspektiv

Pelare ur annorlunda perspektiv

Bildmässigt sett brukar sådana dagar innebära att jag leker med något nytt. Just nu är det att fotografera saker ur annorlunda vinklar och perspektiv som roar mig. Jag leker med kameran och perspektiven och har alldeles oförskämt roligt. Därmed inte sagt att allt blir lyckat. Dessbättre finns det en knapp som heter ”Ta bort”.

Min kamera har just gått över 10.000 exponeringar sedan jag fick hem den i augusti 2007. Undrar hur många exponeringar en digitalkamera klarar innan den tackar för sig? Bildseendet kräver ständig träning och jag måste lätt rodnande erkänna att nu har jag väldigt svårt att tänka mig att vara utan kamera. En stor del av mig skulle fattas då.

Kommentera

