Värre än vanligt…

Bild från en semesterresa till landet Långthärifrån?

Tfnstolpe

Har en bild från en semesterresa till något avlägset land plötsligt smugit sig in i bloggen? Man lätt tro det, men sanningen är att bilden togs i förrgår i ett trevligt villaområde i Stockholm. Saker och ting är inte alltid som vi så gärna vill ha det till att de är.

Ok, telefonstolpar är ingen vanlig syn i Stockholm, men jag har stött på några stycken under mina promenader med kameran i hand. Jag vet att de finns här och där, men var talar jag endast om sedan lämpligt belopp – som fastställs av mig helt godtyckligt – satts in på mitt konto.

6 svar

  1. tusse

    Finns lite varstans. Kolla inågon av Sthlms Wild-West-betonade förorter t.ex. Ängby. Där finns stolpar, grabben!

    8 maj 2009 kl. 11:05

  2. Staffan H

    Tusse: Jodå, jag vet att de finns lite varstans och Ängby är ett sådant ställe. Vanligt förekommande vill jag dock inte kalla dem. 🙂

    8 maj 2009 kl. 12:37

  3. tusse

    Jo i Ängby 😉
    Och du – när såg du en taxistolpe senast? Det fanns en i Älvsjö för några år sedan, med luftledning och allt. I *** finns en mystisk stolpe med två porslinsisolatorer som jag antar har använts till samma ändamål.

    8 maj 2009 kl. 14:03

  4. Staffan H

    Tusse: Det var några år sedan sist. Då fanns det en taxistolpe under tunnelbanebron där jag bor, men taxistolpen försvann med utvecklingen. När minns jag inte.

    8 maj 2009 kl. 20:32

  5. Mr Bo

    Ser ut nästan som telefonstolpen du fotograferade vid Broadstone Avenue.

    10 maj 2009 kl. 05:46

  6. Staffan H

    Mr Bo: Ja det gör den onekligen, även om den stolpens trådantal är svårslaget.

    10 maj 2009 kl. 13:06

Kommentera

