Värre än vanligt…

Dagens färg och formövningar

Lek 1

Idag kände jag mig på riktigt bra humör och plötsligt fanns det bara en massa spännande och roliga saker som gick att leka med rent bildmässigt. Här kommer ett smakprov.

Lek 2

Moderna och roliga balkonger sätter fart på betraktarens fantasi – eller åtminstone på min. Jag tänkte närmast på barndomens färgglada byggklotsar i modern tappning. Här sitter de visserligen fast, men vad f-n – man kan inte få allt här i världen. Ett av de vuxnas visdomsord på den tiden det begav sig.

Lek 3

Att leka med perspektivet medelst lite teleobjektiveffekt och sabotera arkitekternas visioner och vyer är också kul. Man har det inte roligare än man gör sig. Saker och ting kan få se ut på mitt sätt när och om andan faller på tycker jag.

8 svar

  1. Jätte härliga bilder. Gör mig på gott humör. Tack! Ha en trevlig helg. /Kersti

    8 maj 2009 kl. 21:21

  2. Staffan H

    Kersti: Kul att höra att du tyckte om dem och att de gjorde dig på gott humör. En trevlig helg önskar jag dig med!

    /Staffan

    8 maj 2009 kl. 21:52

  3. Vilka härliga balkonger. Du har verkligen öga för detaljer på byggnader.
    Dom här röda små balkongerna, var finns dom?

    Hälsningar Sonja!

    8 maj 2009 kl. 23:39

  4. Staffan H

    Sonja: Jag tackar och bockar. De röda balkongerna finns alldeles vid Högdalens centrum.

    Hälsningar
    Staffan

    9 maj 2009 kl. 02:20

  5. De där röda balkongerna påminner mej om någonting… Kan bara inte komma på vad. En detalj… Något mycket mindre… Lego?

    9 maj 2009 kl. 09:51

  6. Staffan H

    Mira: De påminde mig både om Lego och om de rödmålade ”tegelstenarna” av trä som brukade finnas i barndomens parklekar (med anställd lektant), även om formen inte stämmer exakt. En del måste man lämna åt fantasin. 😀

    9 maj 2009 kl. 14:42

  7. Maria

    Schyssta fasadbilder!

    11 maj 2009 kl. 17:34

  8. Staffan H

    Maria: Tackar och bockar! 🙂

    11 maj 2009 kl. 18:44

Kommentera

