Värre än vanligt…

Att starta veckan med

FärgerDet är mycket man vill hinna med och mycket man vill göra. Tyvärr går det inte att sätta resår i tiden. Jag började ta bilder för att lägga ut på bloggen, men när jag var klar med redigeringen var klockan i mesta laget för att börja skriva inlägg och lägga ut den. Bloggen finns ju kvar, den försvinner inte efter några timmars sömn. En nog så viktig insikt för oss som är nattugglor till vår läggning och dessutom gillar att fotografera och blogga.

En bild tyckte jag dock att jag kunde lägga ut – kompromisslösning kallas det visst – så här kommer den. Måndagar brukar ju anses vara grå och trista även om det råkar vara maj månad och dagen är fin. Därför tyckte jag att det kunde vara på sin plats att lägga ut något färgglatt som sätter lite färg och fart på dagen.

Jag brukar sällan trixa och fixa med bilderna, men här får jag erkänna att jag har trollat bort en gatlykta. Den passar in och har en funktion att fylla på plats, men inte på min bild. Ha en bra dag!

4 svar

  1. Vackert Staffan! Ser ut som lameller av metall. Otroligt effetktfullt. Kulturhuset?

    Och att du har trollat bort en gatlykta är fotografens konstnärliga frihet i den digitala världen och behöver varken skämmas för eller berättas om… Det är först när en bild ska vara en ren dokumentär som man inte får sudda utfrusna partikamrater… 😉

    11 maj 2009 kl. 09:07

  2. Staffan H

    Mira: Tack så mycket! Det är någon sorts plastlameller de använt. Kulturhuset är det inte – det här huset ligger i Högdalen.

    11 maj 2009 kl. 11:18

  3. Snygg blid. jag känner igen mig i det du skriver. För mycket som jag vill för lite tid. det är lätt att bli sittande. Men nu dags för kudden.

    11 maj 2009 kl. 22:34

  4. Staffan H

    Kersti: Tack så mycket! Det är mycket man vill göra och det är alldeles för lätt att fastna bakom datorn. Sov gott!

    11 maj 2009 kl. 23:23

Kommentera

