Värre än vanligt…

Utsikten jag aldrig tröttnar på

Utsikt

Från mitt köksfönster i Bergslagen har jag den här utsikten och jag tycker den är lika vacker året runt, men så här års är den extra vacker med alla olika nyanser av grönt under några få vårveckor.

I morgon kommer en laddning släktingar hit på besök vilket ska bli roligt, även om anledningen till deras besök är mindre kul, nämligen gravsättning. Nu är huset redo för besök och snart är det läggdags eftersom det sannolikt krävs förberedelser imorgon.

Efter gravsättningen ska det göras en kortare utflykt i omgivningarna och jag hoppas kunna ta lite bilder då. Vi får väl se vad jag kommer hem med. Annars har jag ytterligare ett par dagar på mig att fixa den detaljen och det kunde vara kul att lägga ut några Bergslagsbilder som omväxling till alla Stockholmsbilderna.

8 svar

  1. Ser mycket fram emot dina Bergslagsbilder.

    15 maj 2009 kl. 07:08

  2. Kontraster Staffan. Är det kontrasterna som är spolen och magneten i våra liv?

    Drömmer du någonsin om att kunna bo i din Bergslagsby för jämnan?

    15 maj 2009 kl. 08:45

  3. Jag förstår att du aldrig tröttnar på den utsikten. Hälsa Bergslagen från en som längtar dit. Det blir förmodligen en kortresa i slutet av månaden, med övernattning på Lindesberg stadshotell förstås!

    15 maj 2009 kl. 10:40

  4. Grönt och fint där nere och kanske syrenerna blommar också. Ha nu en trevlig helgvistelse i ditt egna landsparadis. Ska bli kul att se bilder från landet.

    15 maj 2009 kl. 12:43

  5. gurgin

    Fin utsikt! Själv har man bara tegel utanför köksfönstret

    15 maj 2009 kl. 20:08

  6. Staffan H

    Lilla B: Tack, det kommer några då och några då.

    Mira: Förmodligen är det så som du säger. Visst skulle jag gärna bo här, men här är det ont om arbetstillfällen så tills vidare får huset användas som fritidshus.

    Libby: Jag ska hälsa så gott till Bergslagen. Bättre en kortresa hit än ingen alls, tycker jag.

    Skogsnuvan: Till syrenblomningen dröjer det ett tag här; löven är inte fullt utslagna ännu.

    Gurgîn: Jag har ungefär samma utsikt som du i stan från köksfönstret. Det är förmodligen därför jag tycker så mycket om den här.

    15 maj 2009 kl. 20:59

  7. Otroligt rogivande..relaxande å inger harmoni i kropp å själ..förstår att det måste kännas underbart att vakna upp å titta ut varje morgon å även avsluta dagen under stjärnorna å månhimlens glans mot det grönskande gröna..

    15 maj 2009 kl. 23:15

  8. Staffan H

    kokosnoet: Ja det är det och det gör det. 🙂

    Samtidigt tycker jag att det är så mycket sommar-Sverige det någonsin kan bli.

    16 maj 2009 kl. 00:29

Kommentera

