Värre än vanligt…

Gammal skylt funnen

Brandskylt

Skylten ovan har lyckats dröja sig kvar någonstans i Stockholm. De var en rätt vanlig syn förr, liksom brandskåpen, och om jag minns rätt skulle de visa Brandkåren riktning och avstånd till närmaste möjlighet till vattennätet. Idag inbillar jag mig att brandmännen får den informationen på moderna vägar och alltså behövs inte sådana hänvisningar längre.

5 svar

  1. Vilken härligt gammal rostig skylt! Helt i min smak.

    Men jag tycker att jag har sett hyfsat nyuppsatta???

    29 maj 2009 kl. 09:34

  2. Staffan H

    Mira: Underbart fin rostig gammal skylt, tyckte jag! Hyfsat nyuppsatta dito måste jag ha missat, däremot fanns motsvarande skyltar i modernare utförande, men jag har inte studerat frågan närmare och kan därför ha alldeles åt skogen fel.

    29 maj 2009 kl. 12:24

  3. GPS är väl det som gäller och en liten dataskärm i bilen. Lite charmigt med skyltarna dock.

    29 maj 2009 kl. 15:26

  4. tusse

    Tack, jag bodde mittemot en sällsynt vacker 4,4 i flera år och så en morgon var den borta.

    29 maj 2009 kl. 23:32

  5. Staffan H

    Skogsnuvan: Har ingen aning om hur de löst den biten, men något åt det hållet känns inte som ett orimligt antagande.

    Tusse: Det är det bittra öde sådana vackra gamla skyltar plägar röna.

    30 maj 2009 kl. 00:51

Kommentera

