Värre än vanligt…

Vart tog energin vägen?

KTH

Idag kändes det som om energin hade försvunnit. Jag skyller på den ombytliga väderleken. Regnigt och kallt igår. Dagen började med mulen himmel och kylig luft, men sedan blev det soligt och klart. Blåste utav attan gjorde det dock. Tröstar mig med att regnet kommer naturen tillgodo. Det är så frodigt grönt och vackert överallt just nu och priset för att få ha det så heter regn lite då och då. Det är taget!

Blasieholmen

Jag tittade lite på hårddisken för att se vad jag kunde fynda. Det har inte blivit något fotograferande av på ett par dagar. Den övre bilden är från KTH en solig våreftermiddag och den undre bilden är tagen på Skeppsbron mot Blasieholmen. Mellan husen kan man se en skymt av Nybroviken. Teleobjektivet förvränger perspektivet här, men det är ok. Ibland måste man få leka med olika effekter.

Studioblixten jag beställde för några månader sedan har ännu inte kommit vilket börjar irritera mig ordentligt. Funderar på att höra om de kan leverera en lite starkare variant – mot mellanskillnaden, förstås – bara jag får den levererad någon gång. En sådan kan säkert användas som paraplyblixt. Jag får förstås skaffa ett blixtparaply eller två, men det hade jag förmodligen gjort förr eller senare. Börjar så smått undra var och hur jag ska bo för att få utrymme för alla mina infall. Jag är inte alls lika välorganiserad och planerad som folk tror – jag bara luras. 🙂

8 svar

  1. Jaså du bara lurar och inte nog med det du erkänner det också. Ja ja välorganiserad vet jag inte om det är en egenskap jag beundrar så där väldigt så det kan väl kvitta.

    4 juni 2009 kl. 07:59

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Det kändes skönt att höra! 🙂

    4 juni 2009 kl. 12:02

  3. eiko

    Riktigt snygga färger på andra bilden, tur att förbipasserande hade passande klädfärger?
    Och alla vet ju att genier inte bara behärskar ordning, utan även kaos 🙂

    5 juni 2009 kl. 23:39

  4. Staffan H

    Eiko: De som råkade passera där när bilden togs hade varit vänliga nog att klä sig i färger som matchade kvällsljuset. Inte illa! 🙂

    Åååhh – tack för avslutningsraden. Det där ska jag ta till mig! 😆

    5 juni 2009 kl. 23:51

  5. Peter

    Verkligen fint ljus på den undre bilden. Ser ut att vara tagen under gyllene timmen, eller?

    6 juni 2009 kl. 07:50

  6. Staffan H

    Peter: Tack! Ja det är den.

    6 juni 2009 kl. 08:47

  7. Tänk att vakna mitt i natten av smatter mot fönsterrutan, är det inte härligt så säg..sen vakna mot morgonen å se solstrålarna tränga sig in genom persiennen å snudda ens nästipp..mm
    då får man åter energin tillbaka efter en god natts sömn.. mm plus lite kaffe då såklart..
    Ha det bra å sköt om dig! 🙂

    9 juni 2009 kl. 02:00

  8. Staffan H

    Kokosnoet: Regnsmatter mot rutan är mysigt när man kan sitta inomhus och mysa. Har man tur blir scenariot som du beskriver ovan och jag håller med – det är en klar energikick. Ha det bra själv! 🙂

    9 juni 2009 kl. 12:38

Kommentera

