Värre än vanligt…

Busshållplatser

Hpl 1

En busshållplats kan ibland vara ett alldeles urtråkigt ställe där man bara står och väntar, men den kan lika gärna vara en plats där man kan bedriva studier av medmänniskor sysselsatta med olika tidsfördriv.

Hpl 2

Läser eller skickar han sms? Kanske spelar han något spel på mobilen? Väntetiden lär åtminstone inte kännas särskilt långtråkig… tror jag.

Hpl 3

Hörlurar behöver inte alls vara tråksvarta! Det går precis lika bra med ett par glatt blanka istället. Ibland ser jag medresenärer på tunnelbanan som lever sig in i musiken och till exempel rör på huvudet i takt med musiken. Jag tycker inte att man ska ha roligt på andras bekostnad, men ibland har jag svårt att låta bli att dra på munnen när jag ser dem som verkligen är långt inne i musikens underbara värld. Livet vore en dimension fattigare utan dem.

Hpl 4

Blandad kompott i gemensam väntan. Det funkar!

2 svar

  1. Livet vore en dimension fattigare utan dina små vardagsbetraktelser. Så är det, Staffan!

    17 juni 2009 kl. 08:35

  2. Staffan H

    Mira: Tack utav bara attan! 😀

    17 juni 2009 kl. 11:38

Kommentera

