Värre än vanligt…

Musik under fotopromenaden

Musiker 1

Jag utforskade Sven Vintappares torg till underbara toner och måste naturligtvis gå upp och se efter vem det var som spelade så vackert. Den sköna musiken framfördes av den här killen och jag beslöt mig för att leka lite med döden genom att halvt om halvt sätta mig på huk på Västerlånggatan för att få en bild ur det perspektiv motivet krävde, samtidigt som jag hoppades att kusten också var så klar som den verkade vara vid min snabbkoll.

Hur det gick? Jag bloggar ju, så resten kan du säkert räkna ut själv. Tänk om någon teorbist kunde få för sig att spela på Gamla stans gator och torg någon gång. Gärna några stycken. Härligt, härligt vore det då. 

Musiker 2

Musikanten ovan sjöng även och tiger således inte när han river av en låt med klös i. Långrandig var hans repertoar definitivt inte.

Musiker 3

Jag var bara tvungen att kolla; jodå – dräkten hade svans också. Sedan drog jag vidare innan jag fick på pälsen.

5 svar

  1. Ja den killen var det klös i så det är nog bäst att hålla sig på avstånd. Trevlig midsommar på dig

    18 juni 2009 kl. 09:37

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Trevlig midsommar på dig också!

    18 juni 2009 kl. 09:41

  3. Ha! ha! Vilka filurer va 😉
    Undrar om han i tigerdräkten drar in mer pengar än utan dräkt… fast helt utan så skulle han nog bli haffad av Farbror Blå 😀

    18 juni 2009 kl. 14:59

  4. Underbart! Jag kan se tigerkillen sitta vid symaskinen och sammanbitet försöka foga ihop sin kostym. Eller har jag fördomar? Lätt som en plätt svänger grabben samman sin svid. Full av tankar på hur fin han kommer att bli, hur folk kommer att titta och hur mycket pengar han ska tjäna.

    Vad spelade han? Tiger rag?

    18 juni 2009 kl. 19:04

  5. Staffan H

    Sonja: I tigermunderingen sticker han onekligen ut en smula och det är inte otroligt att detta faktum kan betyda lite bättre inkomster än om han hade spelat iförd vanliga kläder.

    Mira: Hehehe. Jag kan se synen du beskriver framför mig och lägger till ”eller så låg svavelröken tät”. Tiger Rag finns nog inte på hans repertoar (men man borde kanske föreslå det). Vill han inte ta upp den kunde kanske Teach Me Tiger vara en passande låt. 😆

    18 juni 2009 kl. 22:53

Kommentera

