Värre än vanligt…

Inom glas och ram på mitt sätt

Påfrestande bussresa?

Påfrestande bussresa?

Länge har jag ägnat mig åt att fotografera motiv som så att säga går fritt. I förrgår fick jag ingivelsen att testa lite mer bundna former på temat. Det första i den vägen var den unga damen på bussen.

Fika på Kulturhuset

Fika på Kulturhuset

Jaha, vad gör man efter experimentet med bussen då? Blicken fastnade på Kulturhusets glasfasad. Kvinnan som tar en fika på stan med shoppingkassen lutad mot fönstret blev nästa försök.

Jag minns fortfarande mitt första besök i det huset. Då var det alldeles nytt och knappt färdigställt. De stora fönstren mot Sergels torg var imponerande både till storlek och utsikten genom dem, men det som förvånade en mycket ung Staffan mest var att det inte hördes något från den brusande trafiken utanför. Utöver det minnet kommer jag bara ihåg den berömda mattan i dåvarande plenisalen med mönstret som gav yrsel. De andra minnena från det tillfället har försvunnit vid det här laget, men det gör inte så mycket. Huset står ju kvar än idag.

Kommentera

