Värre än vanligt…

Stockholm en kväll i slutet av juni

Natt 1

Kvällen var så varm och skön och eftersom jag inte hade varit ute någon längre stund under dagen tog jag kamera och stativ och drog iväg in till stan. Vyn är ännu en av de klassiska fotovyerna över staden, det vill säga Stockholm sett från Katarinavägen. Jag har fotograferat därifrån flera gånger och nu blev det ännu en gång. Jag bryr mig inte särskilt mycket om det, för jag återanvänder gärna motiv och fotoställen.

Natt 2

En à två gånger per sommar är kvällshimlen enastående vacker. Det var visserligen ingen sådan kväll, men jag är nöjd ändå. Man kan inte få allt man önskar sig, det är bara så.

Natt 3

Skeppsbrons avstängning under Volvo Ocean Race gör att den ser väldigt mörk och öde ut. För all del, den är inte så livligt trafikerad som den en gång var. En gång för länge sedan kunde Skeppsbron likna ett pärlband i gatunivå efter mörkrets inbrott. Det var bilarnas strålkastare som åstadkom den effekten, men det var då det.

Natt 4

Skeppsholmen till vänster, småbåtshamnen på Djurgården i mitten och Kastellholmen till höger och ska man vara riktigt petig så syns Frihamnen i bakgrunden liksom Larsberg på Lidingö.

Natt 5

Inloppet till Stockholm om aftonen

Natt 6

En snutt av Nacka fick jag med och därefter tog panoramat slut.

2 svar

  1. Så snygga bilder Staffan…

    30 juni 2009 kl. 04:57

  2. Staffan H

    Slottsträdgårdsmästaren: Tackar så mycket – kul att du gillade dem. 😀

    30 juni 2009 kl. 11:03

Kommentera

