Värre än vanligt…

Vaktombyte förnöjer?

VP 1

Så råkade jag även vara närvarande vid vaktombytet vid Högvakten. Jag tror i alla fall att det heter så; måste erkänna att jag är väldigt dålig på sådant. Det är ju ett populärt motiv som jag sätt många fina varianter av här och var. Idag bestämde jag mig för att fotografera det hela på mitt vis. Så här blev det:

VP 2

VP 3

6 svar

  1. eiko

    Jag är fortfarande ung nog att ha lumpen svävandes framför mig som något jag kan göra. Det vore riktigt häftigt att få gå högvakt, men tyvärr tror jag inte att tolkar kan få göra det (den enda utbildning jag kan tänka mig – tur att jag är tjej och kan (nästan) välja själv… 🙂 )

    3 juli 2009 kl. 04:45

  2. Staffan H

    Eiko: Tolkar förekommer sannolikt inte som högvakt, men dina tankar på tolkutbildning är intressanta. Det är ett svårt och viktigt arbete.

    3 juli 2009 kl. 11:08

  3. Känns som om dom skulle ha det lite svettigt inne i dom där kostymerna

    3 juli 2009 kl. 12:36

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Man kan åtminstone inte anklaga dem för att vara för tunnklädda. Skämt åsido, särskilt ändamålsenlig klädsel i det här vädret har de inte och jag tror inte att uniformerna är särskilt fräscha efter en dags användning.

    3 juli 2009 kl. 12:50

  5. Mr Bo

    Done that 4 times, it’s not as fun as you might believe (maybe half a day, the first time). You are basically on duty for 24 hours, unless it’s in the middle of the week because then it’s 48 hours. Serious sleep-depravation!

    6 juli 2009 kl. 14:21

  6. Staffan H

    Mr Bo: I don’t believe being somekind of living statue is fun. Of course, these youngsters’ parents are proud, but that is the only glorious about it if you ask me.

    7 juli 2009 kl. 23:45

Kommentera

