Värre än vanligt…

Mer och fler lekbilder

Refl1

Idag tittade lilla solen fram igen. Därför tillbringades flera timmar ute i trädgården. Gräset klipptes ännu en gång, lite rensning här och lite finputs där. Elementen som svetsreparerats fick en omgång med färg och ytterligare några pysseljobb blev gjorda.

Därför blev det inga bilder tagna idag. Känns nästan lite ovant. Torsdagen ska ägnas åt hemresa. Därför känner jag mig på dåligt humör. Har ingen lust, vill inte åka, vill stanna här. Vistelse på annan ort tycker jag oftast är väldigt trevligt, men jag avskyr resan dit. Samma när jag ska hem.

Annars tycker jag mitt liv här är väldigt skönt. Behagligt, avkopplat tempo och gott om pyssel och knåp. Det som däremot kan få mig att varva upp är Internet Explorer. Den kraschar för det mesta. Ladda upp en bild till ett blogginlägg och skiten kraschar eller så slutar programmet att svara. Samma om man sitter och läser bloggar och vill gå från en blogg till en annan. Datorn blir då min fasta punkt i tillvaron – stället där inget händer. I snart ett år har jag saknat den gamla datorn och Windows XP, för de och allt annat funkade för det mesta. Tanken på att resa gör att jag har alla taggarna utåt, märks det?

Bubblig

De röda vinbären börjar mogna och det stör mig att jag inte kan vara här någon vecka till eller två så jag kan ta hand om dem. Jag har visserligen inget emot våra bevingade vänner, förutsatt att de håller sig borta från mina bärbuskar. Tjuvaktiga rackare är vad de är.

På tal om småfåglar så har jag sett ett antal konstiga gropar i en rabatt och undrat vad de kommit ifrån. Det skulle kunna vara en rådjursklöv, men blommorna var intakta så den teorin fick förkastas. Härom kvällen satt jag ute och fick plötsligt se ett dammoln. Det visade vara småfåglarna som ”jordbadade” i rabattens gropar. Sedan dess går de under benämningen badgropar.

Nä, nu är det bäst att publicera inlägget och gå och lägga sig innan webbläsaren får för sig att krascha igen.

5 svar

  1. Du kan väl testa om det funkar bättre med Mozilla Firefox som webbläsare?

    23 juli 2009 kl. 10:06

  2. Staffan H

    Maj Korner: Jag börjar överväga det steget. 😉

    23 juli 2009 kl. 12:12

  3. Jag kör med Mozilla Firefox och är grymt nöjd med den. inga problem här inte 🙂

    24 juli 2009 kl. 22:50

  4. Ping: Häftiga bilder « Sonja C’s Weblog

  5. Staffan H

    Sonja: Tack ska du ha. Nu när två personer har rekommenderat den ska jag nog ta det steget endera dagen.

    25 juli 2009 kl. 01:30

Kommentera

