Värre än vanligt…

Strukturer

Struktur 1

Idag rann sinnet till på mig ordentligt. Internet Explorer kraschade så fort jag försökte ladda upp första bilden till det här inlägget. Det var droppen som fick bägaren att rinna över så jag hämtade hem Mozilla Firefox. Nu använder jag den som webbläsare istället. Hittills har den inte protesterat mot att jag bloggar i WordPress.

Struktur 2

Sedan kan man ju undra varför Internet Explorer plötsligt skulle börja stängas ned ”för att skydda datorn” när jag bloggat här i över ett års tid. Alltnog, jag har visserligen bara använt den nya webbläsaren i några minuter, men jag trivs redan bra med den. Saknas en insticksmodul är det inga problem att lägga till den. Ordning, reda och struktur. Lite snabbare verkar den också vara. Det gillar jag!

Struktur 3

Hmm, det verkar som om den sida jag använder för att skriva nya inlägg visas lite snyggare och tydligare här. Det gillar jag också. Småsaker visserligen, men ändå…

Stuprör

Börjar det gå utför med Microsoft? Fler alternativ att välja bland åt folket! Nu ska jag surfa vidare och bekanta mig med webbläsaren istället för att blogga.

10 svar

  1. Maria

    Jag har firefox på alla mina privata datorer men måste ju ha explorer på jobbet. jag är jättenöjd med firefox!

    29 juli 2009 kl. 07:18

  2. Jag har råkat ut för något liknande, fast det var med Explorers version 8 och då var det Blogger som kraschade. http://mirasmirakel.blogspot.com/2009/06/windows-internet-explorer-8-och-blogger.html

    Sedan dess har jag både Firefox och Chrome att ta till, men 7:an är tillbaka i burkarna, och då funkar det. Jag tycker att texten är lite taggigare i Firefox, dock.

    29 juli 2009 kl. 08:40

  3. tusse

    Jag kör också den rödhåriga, hittills har den inte kraschat, brunnit upp eller kommit med diffusa hotelser.

    29 juli 2009 kl. 10:08

  4. Staffan H

    Maria: Hittills har jag bara kört med Explorer, men nu när jag har börjat använda Firefox saknar jag inte den gamla.

    Mira: Mina problem började också sedan jag uppdaterat till version 8. Igår fick jag nog av den och hämtade hem Firefox. Jag har inte hunnit se hur den återger antikvastilar ännu, men rutorna på WP administrationssida har fått snygga rundade hörn i Firefox.

    Tusse: Tack, det kändes tryggt att höra.

    29 juli 2009 kl. 14:14

  5. Grattis till ditt val av Firefox! 🙂 Trots att jag kör Mac som har den utmärkta Safari som standard vävbrusare så har jag ändå kört med Firefox de senaste 6 åren. IE är inget jag saknar!

    29 juli 2009 kl. 18:13

  6. Vad kommer den krokiga skuggan på bilden med stupröret ifrån? Den är så oväntad. Är det ett rep kanske? Den ser lite tufsig ut i konturen.

    När det gäller Firefox så rekommenderar jag tillägget som heter Adblock Plus. Med det kan man ta bort annonser och annat irriterande och blinkande jox på sidorna. Om man nu inte gillar det. Jag gör det definitivt inte!

    29 juli 2009 kl. 18:30

  7. Jag är så dålig på det här med data så jag vågar inte prova något nytt utan kör det som finns även om det inte går så bra ibland. Tillhör den kategorin som tror att det är mitt fel när något går snett tyvärr

    30 juli 2009 kl. 10:12

  8. Staffan H

    Nicklas Löf: Tack! Jag har hittills inte saknat IE det minsta. 🙂

    Maj Korner: Det är en elkabel av något slag, sannolikt instoppad i ett böjligt plaströr. Varför den sitter där? Ingen aning, de ledningar som används för att hålla stuprören isfria vintertid brukar sitta inne i själva röret. Tack för tipset om tillägget, ska titta efter det.

    Skogsnuvan: Jag är inte heller någon överdängare, men att köra med en webbläsare som kraschar ideligen är inget jag gillar, så jag tog ett djupt andetag och tankade hem en annan. Det känns bra!

    30 juli 2009 kl. 17:10

  9. Bättre sent än aldrig – välkommen över på den ljusa sidan! 😀

    30 juli 2009 kl. 22:16

  10. Staffan H

    Kicki: Tackar så mycket. Jag känner mig redan som hemma! 🙂

    31 juli 2009 kl. 00:13

Kommentera

