Värre än vanligt…

Två hål i väggen

Hål

Vattenfalls gamla reklamslogan var det första jag tänkte på när jag såg det här möjliga motivet. Märkligt hur vissa saker biter sig fast i huvudet, medan annat som är nyttigare, har en förmåga att glömmas bort illa kvickt.

6 svar

  1. Visst är det väl det som är reklammakarnas förhoppning? Att deras slogan ska bita sig fast i huvet på folk, så att det första man kommer att tänka på är… Två hål i väggen.

    12 augusti 2009 kl. 09:00

  2. Staffan H

    Mira: Visst är det så. Här lyckades de väldigt bra. Kampanjen var väldigt enkelt upplagd om jag minns rätt. En enkel grafisk figur och så det där med två hål i väggen. Less is more…

    12 augusti 2009 kl. 10:04

  3. tusse

    glugggluggglugg!

    12 augusti 2009 kl. 10:07

  4. Staffan H

    Tusse: Precis! 🙂

    12 augusti 2009 kl. 12:08

  5. Ja, nu minns jag…fanns det inte en svart/vit rulle med Leadbelly eller nåt i den pr-kampanjen?

    12 augusti 2009 kl. 21:39

  6. Staffan H

    Christina: Har ett svagt minne av någon reklamfilm men det är allt. Annonserna minns jag bättre och nu gjorde jag dem på mitt sätt. 😉

    13 augusti 2009 kl. 02:37

Kommentera

