Värre än vanligt…

Att ta vara på väntetiden på tunnelbanan

Glasbetong

Fyra minuters väntan på tunneltåget vid Gamla stan. De flesta stressade nutidsmänniskor skulle få härdsmälta av beskedet. Så icke jag. Jag reser oftast med marginal och jag vet hur lång tid det brukar ta till jobbet, så jag utnyttjar väntetiden på mitt sätt.  Ser mig omkring, tittar på människor, andas och laddar upp inför dagens övningar. Livet är till för att levas – inte för att stressa igenom tillvaron och missa alla intressanta små detaljer och vara trött och sur för jämnan.

4 svar

  1. Jag har också marginaler när jag ska någonstans. Skrev om det en gång när jag hörde Fredrik Lindström bli intervjuad för några år sedan. http://gardener.blogg.se/2007/september/marginaler-for-vaktparader.html

    15 augusti 2009 kl. 06:56

  2. Staffan H

    Slottsträdgårdsmästaren: Att ha några minuter extra är skönt och det går inte alltid som man tänkt sig. Då kommer de där extra fem minuterna väl till pass.

    15 augusti 2009 kl. 12:40

  3. skogsnuvan

    Du är i sanningen en levnadskonstnär du!

    16 augusti 2009 kl. 11:39

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Jag är det åtminstone emellanåt. 😀

    16 augusti 2009 kl. 12:01

Kommentera

