Värre än vanligt…

Det händer inte så mycket när man jobbar

Bild nr 1

Nu har det varit jobb hela veckoslutet och en dag till återstår att göra innan det blir fridag för min del. När jag jobbar blir det oftast inte så många bilder tagna, men idag hittade jag lite på vägen hem som jag gillade. Därmed blev jag stående ett bra tag för att testa olika saker. Folk borde våga testa och leka mer – jag är övertygad om att det är nyttigt på många sätt. Med dagens digitala fototeknik är det bara att radera bilderna om man inte är nöjd med resultatet och så får man vänta tills nästa lekmöjlighet uppenbarar sig.

Såg förresten ett program på teve om några unga amerikanska fastighetsmäklare i Kalifornien. De sålde lyxvillor av rang och vilka provisioner de drog in på en försäljning. Hysteriska summor. En av dem gick och ekiperade sig och betalade glatt över 8.000 dollar för sina inköp – på ett bräde. Inte illa. Det kan man inte heller säga om bilarna de körde. Ändå skulle jag inte vilja byta med dem. Lyckan med det man har och med livet i största allmänhet är viktigare för mig.

Bild nr 2

4 svar

  1. Vattenglitter, ektoplasma, tankens lätta svirrande när ögonen tappat fokus och själen vandrar fri…

    17 augusti 2009 kl. 08:58

  2. Staffan H

    Mira: Just precis! Lite sådant kan behövas efter en dag på jobbet. 🙂

    17 augusti 2009 kl. 09:38

  3. Spännande öppnar upp för tolkning och fantasi.

    17 augusti 2009 kl. 21:13

  4. Staffan H

    Kersti: Tack!

    17 augusti 2009 kl. 23:55

Kommentera

