Värre än vanligt…

Leka med vatten

Vattenlek 1

Det var så här infallet började. En ganska banal och trist bild hade saker i sig som inspirerade till mer. Visst har jag tidigare dragit nytta av de effekter som ljusreflexer i vatten eller regnvåt asfalt ger, men jag kanske kunde skruva till det ytterligare ett snäpp? Det där med att luta sig tillbaka och vara nöjd är inte min pryl på fotofronten. Att testa nya infall är alltid roligt och ibland känns det lite som en fix idé. Kul är det även om det oftast är fråga om engångsföreteelser och understundom undrar jag varifrån och framförallt varför jag fick ett så galet uppslag. Strunt samma. Man måste ju testa!

Leka med elden fick man ju absolut inte göra när man var liten, men att leka med vatten brukade oftast gå bra även om det glada plaskandet inte alltid uppskattades av vuxenvärlden. Härom kvällen fick jag återigen för mig att leka med vatten och med bilden ovan i färskt minne beslöt jag mig för att göra det på mitt sätt. Kameran fick bli mitt lekredskap för en stund.

Vattenlek 2

Vattenlek 3

Vattenlek 4

Vattenlek 5

Vattenlek 6

Vattenlek 7

Vatten kan vara bra till mycket och nu kunde jag gå hem nöjd och belåten efter att ha lekt färdigt.

3 svar

  1. Bilden vattenlek6 skulle du kunna sälja som affisch. Den är helt enkelt… strålande.

    18 augusti 2009 kl. 13:46

  2. Barbro

    Snyggt Staffan. De 2 nedersta bilderna är skönt abstrakta. Fastnar för den nedersta i svartvit med totalt svart bakgrund. Som en skepnad av en mänsklig figur.

    18 augusti 2009 kl. 13:58

  3. Staffan H

    Mira: TACK! Måste faktiskt erkänna att jag själv tänkte tanken att den skulle gå att sälja när jag såg den färdiga bilden.

    Barbro: Tack för de orden. Jag funderade först på att endast lägga ut dem, men jag tyckte det kunde vara kul att visa hur en bild inspirerar till något, ett par försök och sedan börjar man hitta till bildformen. Allt kommer ju inte färdigt till en…

    18 augusti 2009 kl. 17:55

Kommentera

