Värre än vanligt…

Skit också!

Gåta

Nu var det dags igen! Den mystiska snuvan, som förmodligen är någon sorts allergi, har slagit till igen. Halsen känns som hade jag svalt en stålborste, men ingen feber och inte mycket till snuva eller sjukdom för övrigt. Jag tippar på att det antingen är ett virus som trivs i oeldade utrymmen, för någon värme har vi ännu inte fått på kvällarna så här hemma är det råkallt. Mer troligt enligt mitt förmenande är en överkänslighet mot någon sorts mögel som börjar leva och frodas under omständigheter som dessa.

Själdragsventilationen fungerar nämligen inte särskilt väl just nu, eftersom dess principer är satta ur spel. Det tar således en evig tid innan badrummet torkat efter en dusch. Att torka tvätt där tar ungefär ett dygn. Som bäddat för osynliga små mögelsporer att ta över.

Jag försökte komma fram till husläkaren i morse, men efter sådär en halvtimme i telefonkön var telefontiden slut, trots att jag lyssnat till en röst som uppmanat mig att inte lägga på ”det är högst två samtal före”. Det får bli nytt försök imorgon. Jobbet har jag fixat utan problem tack vare det faktum att jag kunde vara mycket utomhus idag. Det var väldigt skönt dessutom.

Nu är det läggdags så jag kommer upp och kan ställa mig i telefonkön imorgon igen.

7 svar

  1. Så tråkigt att du ska bli så där mitt i sommaren men säkert är det någon form av allergi.
    Visst är det väl fasen att man ska köa i evigheter överallt och när man äntligen ska komma fram är telefontiden slut.

    21 augusti 2009 kl. 08:21

  2. Isch, vilket elände! Ont i halsen på sommaren är inte kul! Vi blev tvungna att köpa en luftavfuktare som går i källaren hela sommaren när värmen är avstängd. Sen vi gjorde det har luften blivit mycket bättre!!! Något att tänka på?

    21 augusti 2009 kl. 10:07

  3. Staffan H

    Skogsnuvan: Kul är det inte, men idag mår jag bättre. Tur var det, för en telefonsvarare upplyste mig om att läkaren inte hade telefontid just idag.

    Mira: Kanske det, men först ska försöka få grepp om vad det är jag reagerar på. Det är inte någon av de vanligaste sakerna folk brukar vara allergiska mot, så långt har vi kommit i testandet. Sedan får jag se vilka åtgärder som ska vidtas.

    21 augusti 2009 kl. 14:23

  4. tusse

    Svalt taggtråd är en annan träffande jämförelse … krya pårej Staffan!

    21 augusti 2009 kl. 23:08

  5. Staffan H

    Tusse: Tack så mycket! 🙂

    21 augusti 2009 kl. 23:57

  6. Mr Bo

    http://www.rte.ie/news/2009/0823/rail.html

    23 augusti 2009 kl. 12:01

  7. Staffan H

    Mr Bo: Holy shit!!!

    23 augusti 2009 kl. 12:46

Kommentera

