Värre än vanligt…

Livet har sina sidor

Busspuss

Det är bara att titta på bilden! Jag var ute i flera timmar med kameran igår. Kände mig riktigt inspirerad och njöt av tillvaron. Både vädret och tillvaron var behagliga. Tänkte tankar när jag inte fotograferade. Fick det ena infallet tokigare än det andra när jag höll på som bäst. Jag fick för mig att jag ville tillbringa hela nästa sommar i en sorts tältstudio någonstans där turister av alla de slag strömmar förbi. Lämpligt vore förstås att ha en öppning mot någon lämplig vy och säljande skyltning utanför.

Något sade mig att jag snabbt skulle överge den idén vid otjänlig väderlek. Man kanske skulle vara någon sorts ambulerande hjälpfotograf när andan faller på? Jag fotograferar dig med din egen kamera om du vill för 20:-. Känns som lättförtjänta pengar utan några större krav, men hur kul skulle det vara att medvetet ta synnerligen mediokra bilder?

Så ploppade den ena idén upp efter den andra och jag hade rätt roligt åt alla tokigheter jag kom på. Ju mer skruvat desto bättre. Erkänner utan omsvep att jag är synnerligen lättroad ibland. Bilden ovan uppenbarade sig för mig när jag var på väg hem från fotopromenaden. Bestämde mig för att försöka ta bilden, trots att dagsljuset var på väg att försvinna – något som brukar sätta autofokuset ur spel. Det blev ju åtminstone hyfsat resultat. Ibland är det bara några meters skillnad mellan olika världar.

6 svar

  1. tusse

    Kram vid buss – trevligt!
    Häromdagen fick jag en puss i luckan (RMG N)

    28 augusti 2009 kl. 22:41

  2. Staffan H

    Tusse: Javisst är det! Jag tror att de unga tu skildes åt med ett ”Buss och kram på dig”.

    Livet i luckan tycks understundom vara trevligt. Inte dåligt att lyckas få något sådant där – de flesta tycks bara stress fram och tillbaka på den stationen.

    29 augusti 2009 kl. 02:03

  3. tusse

    Det var ingen italiensk Beatrice (påpekar jag för säkerhets skull) men väl en person jag känner mycket väl och som också gör skäl för det namnet fast hon heter något helt annat.
    Salig blir man!

    29 augusti 2009 kl. 19:22

  4. Staffan H

    Tusse: Det hade jag också blivit!

    29 augusti 2009 kl. 23:39

  5. Avsked. Någon ska åka. De ska inte vara ifrån varandra mer än i tre dagar, men deras kärlek är så ung och så ny att tre dagar är en evighet. Bröstet är tjockt. Halsen bränner och hennes läppar är mjuka, så mjuka…

    30 augusti 2009 kl. 11:25

  6. Staffan H

    Mira: Tack för den vackra bildtexten med mycket känsla!

    30 augusti 2009 kl. 11:52

Kommentera

