Värre än vanligt…

Gatufotografen slår till igen

Damer 1

Eftersom jag tidigare under dagen roat mig med att tänka på alla möjliga och omöjliga varianter på att vara porträttfotograf – i synnerhet de senare – kände jag att jag måste åtminstone göra något åt det hållet och då kom de här stiliga damerna.

De svartklädda unga damerna var tydligen utländska turister och frågade den tredje damen (längst till höger) om vägen till något ställe. Snäll och rar som hon var, besvarade hon naturligtvis deras frågor.

Damer 2

Tydligen kom de rätt snart att stå klart för dem att de alls inte var ute i så god tid som de trodde, men att den väna Mademoiselle Cerise hjälper dem att göra det bästa av situationen är jag övertygad om.

Kommentera

