Värre än vanligt…

På lekhumör

Ö 1

Jag fick ett ryck igen och började plocka bland grejer som fanns hemma. ”Påsen” köpte jag på NK för ett antal år sedan, men jag tycker fortfarande att den är rolig att se på och därför får den stå framme. Slaggbitarna fick jag för länge sedan. Även de är vackra att se på. För länge sedan fanns det en guldsmed i Kopparbergstrakten som gjorde smycken med slipade slaggbitar. Min mamma har en silverring med en slaggsten i. Den har förstås inget värde likt en ädelsten, men ovanlig är den.

Ö 2

Sedan kan jag aldrig låta bli att utöka det hela och plocka in fler saker. Snart har jag fotograferat allt lösöre. Vad gör jag då? Nåja, det problemet löser jag säkert på något sätt.

Ö 3

Hmmm, bilderna mörknar ibland något när de förs över till WordPress. Bilderna två och tre var lite ljusare när jag var klar med dem, men riktigt så blev det inte här. Mysko.

2 svar

  1. Maria

    Dom där bilderna gillade jag. Avskalade och enkla!

    4 september 2009 kl. 12:34

  2. Staffan H

    När man jobbar i studio har man full koll på allt och jag gillar oftast rätt strama och avskalade bilder, även om undantag förekommer. Föremålen kommer bäst till tals då (även om många tycker att det är tråkigt, men det tar jag ingen hänsyn till).

    5 september 2009 kl. 00:21

Kommentera

