Värre än vanligt…

Dränerad?

Tanke 1

Så här efter en arbetsvecka känner man sig lite trött. Hade det inte blåst utav attan hade vädret varit riktigt ok. På väg hem från jobbet började det dessutom regna. Det blev bara två bilder tagna idag och dem har jag inte ens orkat tanka ur kameran. Jag är slö och lätt virrig!

Tanke 2

Därför följer jag minsta motståndets lag och använder mig av bilder som är några veckor gamla, men som jag inte tidigare lagt ut på bloggen. Man behöver ju inte pytsa ut allt med en gång, även om jag oftast vill göra så.

Tanke 3

I morgon är en ny dag, i morgon tänker jag skaffa mig lite nya intryck och idéer, i morgon ska jag göra både det ena och det andra… tror jag. Den som lever får se.

5 svar

  1. Ibland behöver man pusta lite och bejaka sin virrighet med lite paus eller andrum. Andrum vilket fantastiskt ord man kan undra vad de kommer av..

    5 september 2009 kl. 23:15

  2. Din bildsvit får mig att tänka på Polanskis film Vampyrernas natt…

    Jaha? Nå, underliga är mina associationsbanor, men i förtexterna på den filmen rinner en blodsdroppe från rad till rad allteftersom texten rullar. Likt denna röda droppe rinner dina stuprännor från bild till bild och mellan texterna hela vägen ner… Ja…

    Och med den rubriken…

    Sorry, you got the wrong type of vampire…

    6 september 2009 kl. 20:12

  3. Staffan H

    Kersti: Det har du alldeles rätt i och jag håller även med dig om att andrum är ett fantastiskt (och jag lägger till vackert) ord.

    Mira: Jag gillar människor som törs associera fritt och tolka saker på sitt sätt. Tråkig vore världen utan dem. Fotografin och annan konstutövning skulle stagnera. Hu så hemskt – då tar jag hellre en vampyrassociation eller två till mina bilder! 😆

    7 september 2009 kl. 20:14

  4. Åh, det Stockholmsk-gula ❤ Det är sååå vackert!

    7 september 2009 kl. 21:07

  5. Staffan H

    Christina: Visst är det! Under 1700-talet sades det att staden hade ett alldeles särskilt ljus på grund av att de flesta husen var gulmålade. Det måste varit något alldeles extra.

    7 september 2009 kl. 22:36

Kommentera

