Värre än vanligt…

Växlande molnighet

Moln 1

Vädret har varit rätt omväxlande de senaste dagarna. Strålande sol som gått i moln några timmar senare och därefter regn eller så har förhållandet varit det omvända. Härom dagen var just en sådan där underlig dag då vädret inte kunde bestämma sig, så jag passade på att fotografera de motsägelsefulla skiftningarna.

Moln 2

Moln 3

9 svar

  1. tusse

    Hurra! Gegensätze!
    Vindarnas möte!

    26 september 2009 kl. 08:39

  2. Staffan H

    Tusse: Det var definitivt något åt det hållet vid fototillfället!

    26 september 2009 kl. 11:26

  3. tusse

    Ja, och nu har jag lagt ut mina staffanbilder också!

    26 september 2009 kl. 17:46

  4. Vilka fantastiska bilder! Vädrets skiftningar kan verkligen vara otroliga…..
    Liliann

    26 september 2009 kl. 18:29

  5. Staffan H

    Tusse: Vad spännande! Ska titta på dem när jag kommer hem från jobbet.

    Liliann: Hej och tack! Roligt att höra att du tyckte om bilderna.

    27 september 2009 kl. 10:12

  6. Moln är häftiga. Jag såg dom uppifrån när jag åkte till *Sardinien och jag älskar att se molnen uppifrån. Ser så mjuka och sköna ut.

    27 september 2009 kl. 19:38

  7. Staffan H

    Skogsnuvan: Jo, när man sitter i ett flygplan och tittar ner på molnen brukar man se de mest fantastiska molnformationer. Allra roligast är när det är dåligt väder på marken. Sedan lyfter planet, tar sig upp genom molntäcket och rätt som det är skiner solen. Lika magiskt var gång.

    27 september 2009 kl. 23:22

  8. Gillade mittenbilden.. Jag ser en man som springer i den bilden… (ser lite ut som från ett datorspel) men så brukar jag kunna se konstiga figurer i molnformationer som inte andra ser 🙂

    1 oktober 2009 kl. 10:44

  9. Staffan H

    Nicklas Löf: Tackar! Kul talang du har; alla har vi våra specialiteter. Den springande mannen verkar röka en cigarrstump och ha fez på huvudet därtill. 😀

    1 oktober 2009 kl. 22:56

Kommentera

