Värre än vanligt…

Helgens bildfångster

Taklampa 1

Veckoslutet tillbringades i Bergslagen. Än växer gräset och eftersom vädret var fint när jag kom upp, började jag genast klippa gräsmattan. Det kändes lite underligt att gå och klippa gräset väl påbyltad, men anything goes som det heter i visan. Mörkret kommer fort numera så hela gräsmattan hann inte bli klippt, men det kom en morgondag också. Innan dess kom dock en kväll och natt med minusgrader.

Lördag förmiddag gällde det att vara snabb ut. Borta var frostvädret, men istället hotade regn. Jag hann precis klippa färdigt innan det började regna. Förhoppningsvis behöver jag inte klippa gräsmattan igen i år, men man kan aldrig så noga veta.

Taklampa 2

Eftersom det blev rätt mycket av att vara inomhus under helgen kunde jag i vanlig ordning naturligtvis inte låta bli att leka med kameran, men det blev även några utomhusbilder.

Höstlöv

Eftersom jag hade en del att göra i stan idag, blev det tidig hemfärd för min del. Besöken där känns alltför korta, men så kanske det ska vara?

Höstis

7 svar

  1. Vad föreställer den översta, häftiga, bilden? En lampa underifrån?

    5 oktober 2009 kl. 01:42

  2. Bladet med den mörblå bakgrunden tilltalar mig mycket. Snyggt

    5 oktober 2009 kl. 08:16

  3. Staffan H

    Libby: Helt rätt – det är en taklampa fotograferad underifrån (scrolla bilden upp och ned på skärmen och du får se den ”flaxa”).

    Skogsnuvan: Tack – roligt att du gillade den.

    5 oktober 2009 kl. 09:25

  4. Jag hajade också att det var en lampa, men jag kan inte klura ut om jag någonsin har sett någon liknande i verkligheten 😉
    Försöker förgäves pussla ihop den som den måste se ut.
    Näe, jag går bet.

    5 oktober 2009 kl. 22:36

  5. Staffan H

    Christina: Jag får nog ta en ”normal” bild på den i dagsljus – de jag tog när den var tänd höll inte måttet, så de raderade jag. Så extremt konstig är den nog inte. Jag har köpt den i elaffären i Lindesberg.

    5 oktober 2009 kl. 23:49

  6. Igelkott! Flaxkott!

    6 oktober 2009 kl. 08:54

  7. Staffan H

    Mira: Typ!

    6 oktober 2009 kl. 10:32

Kommentera

