Värre än vanligt…

Skuggor och ljus

Höstskugga

Redan innan jag lyfte kameran såg jag en svartvit bild framför mig och så här blev den. Monokromt är underskattat, den saken är klar.

7 svar

  1. Såna pilar kan vara förvirrande. Åt vilket håll ska man gå och vart kommer man då. Livet är fullt av gåtor

    13 oktober 2009 kl. 08:22

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: De här pilarna ser väldigt förvirrande ut. Om det är perspektivförskjutning på grund av teleeffekten eller om de har flyttats så de står så där tokigt vill jag låta vara osagt. Kul att få med dem på bild var det definitivt.

    13 oktober 2009 kl. 10:44

  3. tusse

    ”Ars magna lucis et umbrae” bene comprehendes, Staffan!

    Athanasius Kircher
    1602-80
    (författare till boken med samma namn, påstådd uppfinnare av diaprojektorn – låt vara utan karusellmagasin)

    13 oktober 2009 kl. 23:02

  4. Staffan H

    Tusse: Tack för de orden! Kodak Carousel var visserligen mycket bra, men förekom sällan hos privatpersoner. De flesta skaffade projektorer som använde de så kallade standardmagasinen.

    13 oktober 2009 kl. 23:40

  5. tusse

    Belgiska Sawyer’s hade en egen variant som hette Easy Edit och ett stående karusellmagasin (kringgående av Kodaks patent?) som hette Rototray.

    Kodak Carousel S.

    14 oktober 2009 kl. 09:21

  6. I sanning en Staffanbild!!!

    14 oktober 2009 kl. 14:37

  7. Staffan H

    Tusse: Det stående karusellmagasinet minns jag, men resten hade jag glömt. Å andra sidan har jag bara sett det på bild.

    Mira: Det har du nog rätt i.

    15 oktober 2009 kl. 04:41

Kommentera

