Värre än vanligt…

Kustbevakningsfartyg vid kaj

Kustbevakn

I onsdags låg ett fartyg av det ovanligare slaget vid Skeppsbron. Ett av kustbevakningens fartyg låg där. Att det är fråga om ett avancerat fartyg råder ingen större tvekan om, men vad det specialiteter är vet jag inget om. Vackert är det inte, men det spelar mindre roll i sammanhanget.

Kustbev 2

Kustbev 3

Kustbev 4

Kustbev 5

Kustbev 6

För övrigt var allt som vanligt vid stadens kajer.

7 svar

  1. Och det var ingen ombord som tog dig och ditt ivriga fotograferande som någon sorts spy-ware?

    23 oktober 2009 kl. 10:05

  2. Det kallas i dagligt tal ”miljöfartyg”. De är extra bra på att ta upp olja och ta hand om kemikalier till sjöss. Sen har de förstås alla andra uppdrag som kustbevakningen har.

    23 oktober 2009 kl. 11:06

  3. Staffan H

    Mira: Nix! De hade fullt upp med en massa gäster ombord, så jag kunde hållas bäst jag ville. Härligt!

    Maj Korner: Här fanns en som kunde! Stort tack för den informationen.

    23 oktober 2009 kl. 18:23

  4. Miljöfartyg – nu lärde jag mig ngt nytt!
    Det såg spännande ut.

    Jag ser att ni har lika trist väder där som här 😦

    23 oktober 2009 kl. 18:34

  5. Staffan H

    Christina: Det var ett rätt spännande och minst sagt ovanligt fartyg. Jo, vädret är inte precis något som får en att hoppa högt av förtjusning precis.

    24 oktober 2009 kl. 02:18

  6. Jamen titta, du fick bilder på den. Jag läste att den skulle visa upp sig i Sthlm.

    24 oktober 2009 kl. 22:34

  7. Staffan H

    Sonja: Ibland har man turen att råka passera förbi vid rätt tillfälle. Jag visste inte om att det här fartyget skulle komma till Stockholm, utan fick syn på något intressant vid kaj.

    24 oktober 2009 kl. 23:40

Kommentera

