Värre än vanligt…

Entusiaster i farten

Sbn 1

Det må vara höstligt och kyligt ute, men är man intresserad av något vill det mycket till för att man ska låta sig stoppas. De här seglade glatt omkring på Baggensfjärden i lördags. Avundsjuk är jag inte, men jag är inte bättre själv när det gäller att ta bilder. Då skulle de förmodligen anse mig vara knäpp, så det går nog på ett ut.

Sbn 2

Baggensfjärden är för övrigt ett lite speciell för mig. Mina farföräldrar hade ett sommarställe i Gustavsvik på den tiden det fortfarande var landsbygd där. Där lekte mina kusiner och jag och till badet var det inte heller långt. Doften av tallskog, hav och fuktig grusväg och dunket från fiskebåtarnas tändkulemotorer i arla morgonstund.

Idag finns det inte många sommarstugor kvar där – de flesta har gjorts om till permanentbostäder – och fiskebåtarna har försvunnit för länge sedan, men den speciella doften kan jag fortfarande känna någon enstaka gång. Då njuter jag för fullt!

 

2 svar

  1. På Baggensfjärden brukar vi segla. Och mormor och morfar hade ett hus i Storängen. Inte Saltis precis, men sekelskiftesschokobrak var det…

    29 oktober 2009 kl. 08:50

  2. Staffan H

    Mira: Det finns flera fina och spännande hus i trakterna kring Storängen (jag rekade för något år sedan).

    29 oktober 2009 kl. 23:20

Kommentera

