Värre än vanligt…

Gata upp och gata ner

Gata 1

Jag fotograferade några gatumiljöer på Söder härom dagen. Kontorsgatorna ligger så gott som öde en lördagseftermiddag, men bara några steg därifrån ligger den brusande Hornsgatan så är kontrasten inte särskilt hög i bilderna var den desto högre i verkligheten, om än på ett annat sätt.

Gata 2

Gata 3

Gata 4

Även i bostadskvarteren såg livet ut att ha avstannat, åtminstone just då och just den här dagen.

Gata 5

Jag mellanlandade vid en port på Hornsgatan som jag tyckte om. Oemotståndlig för en sådan som jag. Ovanligt vanligt motiv för att vara jag.

Gata 6

På andra sidan Hornsgatan ligger andra kvarter. Det var inte många steg mellan områdena jag fotograferade men desto större var skillnaden i utseende och atmosfär. Vilken jag tycker bäst om är nog inte så svårt att lista ut.

 

2 svar

  1. Vad öde det ser ut. Nästan som hemma på byn.
    Och du jag älskar verkligen dina portar och den här hade till och med fin färg.

    13 november 2009 kl. 12:59

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Öde var ordet – och liv och rörelse utav bara den något kvarter därifrån. Porten tyckte jag såg så välkomnande och trevlig ut att jag bara var tvungen att ta en bild.

    13 november 2009 kl. 16:14

Kommentera

