Värre än vanligt…

Cykel sedd på mitt sätt

Igår kväll fick jag en stundens ingivelse att jag skulle börja leka med kontrast och ljusstyrka. Att det var läggdags bekymrade mig inte det minsta just då. Jag hade fått en idé i huvudet och då ville jag följa denna min ingivelse. Det blev lite experimenterande på skoj med några bilder. Att jag sedan ångrade detta påföljande morgon när det var dags att stiga upp är en annan sak. Så går det när man är envis och jag lär mig aldrig.

Idag bestämde jag mig för att försöka göra något av de erfarenheter experimenterandet gav och att testa med en bild på den övergivna cykeln verkade vara lämpligt. Här kommer således mitt första digitala försök på fotografikens område. Det finns mycket kvar att lära där, men som första försök kanske det duger?

 

4 svar

  1. Jag är full av beundran av människor som har passion för det dom gör och det har verkligen du. Kram på dig cykelfotografen.

    28 november 2009 kl. 11:39

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Tackar och bockar.

    28 november 2009 kl. 11:41

  3. Ibland är mellanrummen lika intressanta som rummen… Kanske ännu intressantare, till och med.

    Undras om du skulle klona bort löven och koncentrera dig på cykelns form. Den är så spännande.

    30 november 2009 kl. 09:39

  4. Staffan H

    Mira: Det går att göra mer med den här bilden, det har du helt rätt i. Ska fundera och experimentera med den, sedan dyker den förmodligen upp igen.

    30 november 2009 kl. 11:21

Kommentera

