Värre än vanligt…

Bokstöd

En händig person hade gjutit dessa bokstöd i betong och jag kan försäkra att böckerna kommer inte att ramla i första taget i den bokhylla där dessa placeras. Jag tyckte att de var så ovanliga och kul i formen att jag – hehe – tog en rövare och bad att få fotografera dem. Det fick jag så gärna och lägga ut en bild på dem fick jag också. Jag har sagt det förut och hävdar fortfarande bestämt att betong kan vara riktigt vackert ibland.

11 svar

  1. Snygga ändor var det onekligen och dom skulle man gärna ha som bokstöd. Förmodar att dom är rätt tunga så bokhyllan får vara av bra kvalitet. Häftigt.

    9 december 2009 kl. 09:12

  2. Lisette

    ;))))) Ville gärna ha dom!

    9 december 2009 kl. 10:24

  3. Det var särskilt roligt att det även var en killrumpa. Mera såna åt folket!

    9 december 2009 kl. 12:02

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Tunga är de och böckerna kommer garanterat att stå på plats. Jag tyckte de var snygga och ovanliga.

    Lisette: Kan tänka mig det. 😉

    Maj Korner: Just det här med att det var ett par tyckte jag var ovanligt och kul.

    9 december 2009 kl. 12:18

  5. Vero

    Betong är inte bara vackert ibland…har du sett bostadsområdet kungshamra? Rysligt tjusigt. 🙂 Bilderna blev tjusiga de med. 🙂

    9 december 2009 kl. 21:22

  6. Staffan H

    Vero: Nej det har jag inte, men tack för tipset! Kul att du gillade bilden. 🙂

    10 december 2009 kl. 00:36

  7. Maria

    Jag som lever med en som specialicerats sig på just betong får ofta höra lovord om ”det gråa guldet” och det är onekligen ett användbart material.

    10 december 2009 kl. 07:44

  8. Ha! ha! Kanske är risken att hela bokhyllan rasar av tyngden större 😉

    Hälsningar Sonja!

    10 december 2009 kl. 11:53

  9. Staffan H

    Maria: Användbart till mycket är det definitivt, men alla de möjliga användningsområdena marknadsförs knappast av branschen och därför uppfattas betong fortfarande som ett byggnadsmaterial för hus och broar och inte så mycket mer, tyvärr.

    Sonja: Om jag hade givit mig in på att försöka snickra ihop en bokhylla är sannolikheten för att detta skulle inträffa mycket stor. 🙂

    10 december 2009 kl. 16:00

  10. Ha! Dessa bokstöd var ju synnerligen läckra.

    11 december 2009 kl. 06:25

  11. Staffan H

    Mian: Absolut!

    11 december 2009 kl. 11:20

Kommentera

