Värre än vanligt…

Dekorerad sten

Någon bestämde sig någon gång för att dekorera en sten i en mur. Målningen är lite vindpinad och blekt, men kul så jag bestämde mig för att föreviga den på fotografi. Idag var det tidvis dimmigt och fint och det retar mig lite att jag inte möjlighet att fotografera detta. Nåja, man kan ju inte få allt man vill här i världen.

11 svar

  1. Vad roligt att hitta sådana här små skatter. Den stenen har nog glatt många genom åren.

    Hälsningar Sonja!

    10 december 2009 kl. 11:52

  2. Staffan H

    Sonja: Min upptäcktslusta tycks inte ha avtagit med åren, den har bara ändrat form. Stenen har nog glatt många och jag hoppas att den fortsätter att göra så ett tag till.

    Hälsningar
    Staffan

    10 december 2009 kl. 16:03

  3. Sådana där små glädjeämnen är verkligen roliga.
    En generös människa som målade murstenen 🙂

    10 december 2009 kl. 18:11

  4. Staffan H

    Christina: En generös människa var ordet! Det var bara att tacka den okände konstnären och ta emot. 🙂

    10 december 2009 kl. 23:52

  5. Känns som om det vore något jag har gjort men kan inte minnas att jag varit där nere att måla men annars har jag liksom lite förkärlek att måla på stenar som du kanske vet.

    11 december 2009 kl. 08:14

  6. Staffan H

    Skogsnuvan: Det vet jag och jag gillar dina bemålade stenar. De är både personliga och roliga.

    11 december 2009 kl. 11:23

  7. tusse

    Påminner mig om en flagnad väggmålning på FHP X. Ljuva sjuttital!

    11 december 2009 kl. 22:54

  8. Staffan H

    Tusse: Om inte annat så hade sjuttiotalet sina ljusa och goda stunder det också.

    12 december 2009 kl. 00:49

  9. tusse

    Såg den väggmålningen senast i kväll – samt installationerna på FHP blåa linjens plattform som är en av mina inspirationer till konstverket ”Auferstehung” (som du säkert har sett på Tusses blogg)

    12 december 2009 kl. 22:44

  10. tusse

    PS: jag envisas med det tyska namnet då det svenska ”uppståndelse” är tve- och t.o.m. tretydigt – har ingen som helst religiös ambition)

    12 december 2009 kl. 22:45

  11. Staffan H

    Tusse: Lyckligt lottad är man när man kan hämta inspiration lite här och varifrån. Jo, konstverket har jag ett bestämt minne av att jag sett på din blogg och inte stör det mig att du låter verket ha ett namn på tyska. Man måste väl få ta till det som känns och låter bäst, eller hur?

    14 december 2009 kl. 01:50

Kommentera

