Värre än vanligt…

Frostig dag

Jag tillbringade veckoslutet i Bergslagen och på Luciadagens morgon var det både soligt och frostigt ute, så jag passade på att ta en sväng med kameran och fånga några intryck. Det hade varit runt -5 under natten och var bara någon minusgrad ute när jag tog min promenad, men ovan som man är känns det rejält i alla fall.

Jag må vara nordbo, men snö och kyla tycker jag allt sämre om för var år som går. Dock är jag inte sämre än att jag erkänner att jag tycker att det är väldigt vackert – i synnerhet på bild.

9 svar

  1. Lite frostigt har du ju i alla fall och älgörten och röllikan är så fina i vinterskrud, nästan som en lucia

    14 december 2009 kl. 08:18

  2. Å så vackert!

    14 december 2009 kl. 10:06

  3. Härliga bilder! Tack! Jag kan riktigt höra hur det frasar lite fint när man går på dom där frostiga markerna.

    14 december 2009 kl. 11:24

  4. Staffan H

    Skogsnuvan: Jo, där fanns det frost och det var en vacker dag. Idag snöar det i Stockholm.

    Mira: Det var det och jag är glad för att jag har tillgång till den miljön och de omgivningarna.

    14 december 2009 kl. 11:26

  5. Staffan H

    Gabrielle: Tackar så mycket. Frasade lite fint var precis vad det gjorde.

    14 december 2009 kl. 11:40

  6. tusse

    Fina vinterbilder, särskilt den översta! Förstår precis vad som menas med ”isblommor”!

    14 december 2009 kl. 12:34

  7. Staffan H

    Tusse: Tackar så mycket. Jag passade på att fotografera begreppet ”isblommor” när jag ändå var i farten med kameran. 😉

    14 december 2009 kl. 12:47

  8. tusse

    att fotografera ett begrepp …

    14 december 2009 kl. 14:30

  9. Staffan H

    Tusse: Hoppsan – har jag gjort något sådant nu också? Ööööh, kanske det ja.

    15 december 2009 kl. 03:34

Kommentera

