Värre än vanligt…

Fortsatt snö och blåst

Idag har snön och blåsten fortsatt i omgångar. Rätt vad det var såg man knappt ut genom fönstret för det täta snöfallet. Snö är ju inget ovanligt i det här landet, men lite ovanligt är det att det blir så mycket på så kort tid. Jag börjar med en trappa som visserligen skottats ren, men som snöat igen under loppet av några timmar. Att vara snöröjare är ingen tacksam uppgift dagar som dessa.

Buss med igensnöad akter väntar på att kusten ska bli klar så den kan köra ut på stora vägen.

Accelererande tåg i vintriga omgivningar.

Just som jag skriver detta väsnas det utomhus. Det är snösvängen som är i full gång för andra natten i rad. Jag avundas dem inte!

2 svar

  1. Mina snöröjare börjar redan klockan 2 på natten och har nu jobbat utan uppehåll i minst 2 dygn. Snö är ett elände åtminstone här då jag vet att den ligger kvar ända till in i maj.

    18 december 2009 kl. 08:14

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Snöröjare är ett yrke jag inte skulle vilja ha.

    18 december 2009 kl. 20:27

Kommentera

