Värre än vanligt…

Julpyssel och knåp

Julhelg betyder inte bara julklappshysteri  och en massa annat i en rasande fart. Helg kan – och bör! – även betyda en stund över då och då. Igår fick jag lite tid över, så jag satte mig att redigera om några gamla bilder bara för skojs skull. Det är Riddarholmskyrkans fönster som fått sig en omgång här.

Tänk, det är kanske är ungefär så här de ser ut under de tjocka lager av smuts som idag ligger på dem. Finns det ingen kyrkfönsterputsare tillgänglig som kunde få dem att skimra vackert?

4 svar

  1. Fantastiskt vackert Staffan. Dom här skulle göra sig i stort format på en vägg.

    25 december 2009 kl. 22:13

  2. Staffan H

    Sonja: Tackar så mycket! Det är inte utan att jag själv hade funderingar åt det hållet. Frågan är bara: Vilken vägg? Tror dock att jag ska göra förstoringar av dem.

    25 december 2009 kl. 23:00

  3. De här var verkligen riktigt maffiga! Fin färgskala. Abstraktioner helt i min smak!

    28 december 2009 kl. 09:42

  4. Staffan H

    Mira: Tack – ibland kan det löna sig att ge bilder en andra omgång och testa något nytt…

    28 december 2009 kl. 10:39

Kommentera

