Värre än vanligt…

Stockholm den 26 december

Yttertemperaturen var bara strax under noll, men det blåste och snöade så det blev en kort promenad med kameran idag. Från Katarinavägen har man bra utsikt över stan, så jag tog några bilder därifrån idag.

Utsikt mot den eleganta Strandvägen som även är ett trevligt promenadstråk. Själv är jag mest förtjust i himlen. Jag är nog knäpp, men jag gillar när den är sådär blygrå och när den börjar mörkna får den en ännu vackrare ton.

Nu började det mörkna och mina fingrar kändes alltmer stelfrusna så det här blev dagens sista bild innan jag begav mig hemåt.

5 svar

  1. Barbro

    Snyggt med en tunn röd ram runt dessa foton. Blygrå himmel, har ett ljus den också. Det är – inte – ett mildt solljus men dock lika intressant. Gråskalan blir hjälte då. Precis, mellan dag och natt, mellan skymning och natt, mellan natt och gryning hittar man ett förtjusande ljus. Till våren, kanske jag kan få uppfylla en del av min dröm. Att gå ut tidigt på morgonen och fånga dimman. Till dags dato har smärtproblematik varit största hindret.

    27 december 2009 kl. 12:34

  2. Staffan H

    Barbro: Ramen kommer dit av sig själv på gott och ont, för den passar ju inte till alla bilder. Jag hoppas att smärtproblematiken ger sig så du får uppfylla din dröm. God fortsättning på dig!

    27 december 2009 kl. 14:05

  3. Barbro

    ja precis, ram ska man vara försiktig med. Ibland passar den och andra ggr inte. Det blir operation den 18 januari – skadad höftled. Hoppas jag är igång i mars, helst tidigare än så. god fortsättning för dig med.

    27 december 2009 kl. 15:45

  4. Vackra bilder från vår vackra stad. 🙂

    28 december 2009 kl. 15:49

  5. Staffan H

    Lisbeth: Hej och välkommen! Tackar så mycket – Stockholm är en tacksam stad att fotografera.

    29 december 2009 kl. 00:06

Kommentera

