Värre än vanligt…

Istappar

Jag hittade dessa smått osannolika formationer i förra veckan och naturligtvis måste de förevigas på bild de också. När det blir plusgrader igen får du se upp för fallande istappar och snöras från taken. Vintern är en farlig årstid.

12 svar

  1. Tappar av obsidian…

    13 januari 2010 kl. 09:17

  2. ”Svartkonst” :))

    13 januari 2010 kl. 09:34

  3. tusse

    Jo, och dessa blåsvarta istappar ser sällsynt hotfulla ut … Hornstull?

    13 januari 2010 kl. 10:36

  4. Staffan H

    Mira: Kanske något åt det hållet ja.

    Lisette: Passar mig som hand i handske. 🙂

    Tusse: Mörby verkstad!

    13 januari 2010 kl. 10:45

  5. Vintern är en farlig årstid. Det har du banne mig rätt i. Halkar man inte, kan man köra av vägen, frysa sig fördärvad eller få en istapp i skallen

    13 januari 2010 kl. 14:53

  6. Men BURR. Det där såg riktigt ondskefullt ut. Har du grejat med bilden eller var de sådär svarta??

    13 januari 2010 kl. 18:15

  7. Staffan H

    Skognuvan: Var rädd om dig! 🙂

    Monet: Jag har jobbat lite med bilden efteråt.

    13 januari 2010 kl. 22:17

  8. Väldigt spännande känsla du fått till här. Istappen ser extra elak ut, tycker jag. Både extra många vassa spetsar och ruggig färg på den.

    21 januari 2010 kl. 17:48

  9. Staffan H

    Sonja: Tackar. De läskiga istapparna fixade naturen åt mig, den ruggiga färgen fick jag fram genom lite fix i efterhand. Jag kände mig lite inspirerad av konstnären Hans Arnolds läskiga illustrationer när jag började jobba med bilden.

    22 januari 2010 kl. 23:26

  10. Elvira

    Kan det bli mer skrämmande,
    istappar smidda av en 103 år gammal fördömd smed, djupt inne i de av svart-konst genomdränkta Finnskogarna i norra Värmland.

    Oändligt vackert….

    23 januari 2010 kl. 10:33

  11. Elvira

    Ja precis…..just så ser jag ut *S*

    23 januari 2010 kl. 10:34

  12. Staffan H

    Elvira: Välkommen hit och tack för den härligt fantasieggande kommentaren. 😀

    25 januari 2010 kl. 01:40

Kommentera

