Värre än vanligt…

Gömt i snö

Idag kom jag åtminstone ut en sväng med kameran. Snön täcker det mesta, men jag bestämde mig för att undersöka sanningshalten i talesättet ”Det som göms i snö kommer upp i tö”. Jodå, det fanns ett och annat att skymta och ana under snön och isen.

Det lär dröja ett tag innan den här cykeln går att cykla på. Tills dess får dess ägare ha is i magen och ta det kallt.

Hmm, ett vinterdäck tittar fram. Lägga det alldeles intill en trottoar. Mysko!

Några steg därifrån hittade jag ytterligare några däck som föreföll ligga prydligt upptravade. Skumt värre!

8 svar

  1. Kvick och rolig var du idag och som sagt. Det som göms i snö kommer upp i tö

    8 februari 2010 kl. 09:56

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Talesättet är bevisligen sant! 😉

    8 februari 2010 kl. 11:25

  3. Barbro

    Snöcykel, hmm fin den är. Det står en cykel precis under min balkong med snö på sadeln. Ska fotografera den vad det lider. vardagliga fina bilder.

    8 februari 2010 kl. 13:52

  4. Staffan H

    Barbro: Cykeln är rätt snygg i ”vinterförpackning” och jag är glad för att jag fick syn på den. Det är som jag brukar säga: Vardagen är underskattad.

    9 februari 2010 kl. 00:48

  5. Någon har blivit så överraskad av snön och halkan att han måst byta till nya vinterdäck nu genast. Och när han kommit ut på morgonen för att ta hand om sina gamla däck som han lämnat sent på kvällen så har de försvunnit. I en stor snöhög som plogbilen dragit upp…

    9 februari 2010 kl. 09:02

  6. Staffan H

    Mira: Så kanske det var. Att jag inte tänkte på den teorin… 🙂

    9 februari 2010 kl. 10:14

  7. Fy faaan, kolla cykeln 😀 Den har stått där länge den.
    Håll koll på den med kameran när det börjat smälta, droppa och frysa till igen lite längre fram. Jag tror inte den försvinner den närmsta tiden 😀

    Jag säger det igen, jag blir så glad av dina bilder Staffan. Du är väldigt, väligt bra på Stockholmsbilder.

    Kramisar!

    10 februari 2010 kl. 09:25

  8. Staffan H

    Sonja: Jag ska hålla koll på den hojen en tid framöver och även jag har svårt att tro att den skulle försvinna sådär hux flux. Återigen roligt att höra att bilderna gör dig glad!

    Bamsekram!

    10 februari 2010 kl. 14:57

Kommentera

