Värre än vanligt…

Köksstilleben avdelning två

Det framfördes ju önskemål om att köksstillebenet inte bara skulle visa kökattiraljerna utan även lite mat. Vad gör man inte för sina vänner? Simsalabim – här kommer två varianter på temat.

Bon appetit! 🙂

10 svar

  1. Se så där ja. Du vet att jag gillar färg. Vad vore grytorna utan mat. Eller små grytor har också öron. eller hur

    7 februari 2010 kl. 20:19

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Något sådant, ja.

    8 februari 2010 kl. 11:22

  3. Urtjusigt!

    8 februari 2010 kl. 11:41

  4. tusse

    Vad är det för något som ligger i kopparbunken längst till höger? Fågel, fisk, kött eller syntet?

    8 februari 2010 kl. 15:55

  5. Staffan H

    Maria: Tackar och bockar! 😀

    Tusse: En köttfärspaj – ätbar i allra högsta grad!

    9 februari 2010 kl. 00:49

  6. Ah! Snyggt! Håll med om att det var kul! Maten värmer bilden och attiraljerna fyller sin funktion. Gott jobbat, Staffan!

    9 februari 2010 kl. 08:58

  7. Staffan H

    Mira: Det var definitivt kul – tack!

    9 februari 2010 kl. 10:13

  8. Mums!

    10 februari 2010 kl. 00:09

  9. Oooohhhh… smaskigt.
    Hm… vilken tilltalar mig mest tro? Första tanken var att den undre är bättre men när jag tittar lite till vete sjutton om inte den första ändå vinner i mina ögon 😀
    Fast jag ändrar mig nog nästa gång jag tittar igen.

    Kramisar Sonja!

    10 februari 2010 kl. 09:23

  10. Staffan H

    Sonja: Om inte annat blev det en smaskig kycklinggryta av det! 😀

    Personligen är jag mest nöjd med den övre, den känns mest stilren, och jag tycker bättre om ljuset på den bilden, men det är en smaksak. I förlängningen beror det ju också på vad en sådan bild ska användas till och kommunicera till betraktaren.

    Kram!

    10 februari 2010 kl. 14:55

Kommentera

