Värre än vanligt…

Växande is?

Jag fortsätter på tema is idag med. Is kanske inte växer på träd – inte ens så här års – men att is växer åtminstone som klängväxt kan väl härmed anses vara bevisat? Annars noterar jag till min förtrytelse att det snöar idag. Inga stora, tunga, ulliga flingor utan fina korn. Till min glädje noterar jag att det har blivit ännu lite ljusare under veckan som gick. Dagarna blir längre och längre.

4 svar

  1. Det är bara att kostatera. Det har blivit ljusare och solen värmer lite grann. Även om nätterna är kalla blir det bättre på dagarna. Det börjar kännas som man har hopp.

    13 februari 2010 kl. 20:29

  2. Staffan H

    Skogsnuvan: Visst finns det hopp – nu har vi bara en transportsträcka kvar att avverka innan vi är där så håll ut!

    14 februari 2010 kl. 09:38

  3. Isbegonia. Isranunkel. Isbergssallat. Varför inte Isäpple, Isek och Isgröna???

    16 februari 2010 kl. 09:37

  4. Staffan H

    Mira: It isn’t easy…

    16 februari 2010 kl. 11:15

Kommentera

